Putování do propasti (vánoce)

Na začátek bych chtěla říct, že vánoce nemam ráda. Když jsem byla malá, tak jsem se maximálně těšila na dárky. Jak to tak u dětí bývá, ale ani tehdy jsem nebyla žádný milovník vánoc.
Pamatujici jednou ve školce po vánocích, jak jedna holka dostala zlatý žetázek a tvrdila, že byl od ježíška. Já jí samozřejmě tvrdila, že není a že to je od rodičů. Ale ona že ne, že oni by na to neměli, že byl drahý, a že je od Ježíška.
Já jsem vlastně nikdy na ježíška nevěřila. Ne že by jsme doma nedělali, že dárky nosí Ježíšek, ale byla to spíš taková tradice, že se šly schovat dárky a táta šel na cigáro a když zazvonil, tak ježišek „přišel“ tak jsme šli k rozsvícenému stromku.
Když na to zpětně vzpomínám, tak to bylo nádherné, perfektní a docela lituji toho, že nemam vánoce moc v lásce, ale kdo ví, třeba se to někdy změní.
Ale nebudeme teď moc sentimentální. To si nechám na příští týden po vánocích.

Na to, že vánoce nemam ráda, tak sama se snažím udržet několik tradic.
Zaprvé kupuji jmelí, protože to si nemáte sami kupovat, ale máte ho dostat. Takže já vždy koupím dva kusy zeleného a dva zlatého a spojím to do dvou hustých pěkných kousků. Jeden dam tátovi a druhý mámě.
Za druhé chodím do malého Tesca (bývali Prior) v Plzni, kde koupím balicí papír, nějaký ozdoby a pentle na strom. Prorvu se mezi pár lidmi, kteří ještě nic nemají a jednou za rok se při nakupování pobavím. I když je v Tescu dost lidí, tak v tyhle době to začíná v dolním oddělení polevovat. (papír, hračky, drogerie atd) Takže je tak relativní klid na tuhle dobu. Přece jen ty největší vánoční maniaci, tak už mají zde nakoupeno.
Zatřetí peču. Cukroví sice už moc nejím, ale vytvářím ho, protože je to moje tradice.
Za čtvrté zdobím svůj stromek 23.11. a tím myslím vážně, že je to jen můj strom. Táta má známého co pracuje u lesů a ty vždy na zimu ořezávají špičky stropů co jsou pod vedením a nebo jiné, které by se stejně porazily. Takže ten strom je vždy větší jak já a má kmen pěkně silný, takže než ho osekám, tak se pěkně nadřu, protože ho dávám do stojánku na slunečník a ten má malí otvor.
Mívám borovici, protože nemam na výběr, ale mě to nevadí. Já mam borovice ráda a je to moje oblíbené vůně co se týče stromů a navíc jehličí tolik neopadává jako to je u jiných. Když na něj nesaháte, tak se dá říct, že vlastně nepadá vůbec.
Stromek vždycky zdomít do modra. Ani nevím pořádně proč, ale nespíš jsem před lety plácla, že chci modrý ozdoby a pak už jsem se toho sama chytla. U mě dost běžná věc.
Další tradice máme na štědrý den. Když se vyhrabu kolem poledne z postele, tak jdeme s tátou ven. Zajdeme do katedrály sv. Bartoloměje pro Betlémské světýlko, které donesu domů a pak jdeme do lesa ke stromečku. Tyto dvě činnosti můžou mezi sebou měnit pořadí.
Pak jedeme do třemošné a to buď na Sklárnu na barák, do přístavby a nebo na hospodu. Letos to vidím na přístavbu. Tam si předáme dárky. Takže to je moje první předávání dárku. Pak možná ještě někam zajdeme, ale to není každý rok stejný.
Poté jdu domů, kde se zachvíli podává večeře. My jí máme většinou dřív. Mezi pátou a sedmou, ale většinou v šest. Můj brácha totiž jde ještě do práce, takže se to řídí podle něj. Pak jdeme ke stromku, kde je pro mě druhé předávání dárků. Chvíli posedíme s bráchou si dáme druhý nášup jídla. Pak je to takový normální večer. Na vánoce pak večer už nikam nechodím a zůstávám s mámou doma, když už tedy jsou ty vánoce.

Takže to jsem vám ve skratce řekla jaký mam tradice. Myslím si, že víc se rozepisovat nemá cenu.

Pamatuji si jak den před štědrým dnem byla máma venku a nakonec přespávala u kámošky a já doma byla sama. Pouštěla jsem si rádio a nechala si i něco zahrát. Myslím si, že to co v tu dobu rádio poslouchali na tom byli stejně jak já. Celkově tyhle vánoce byli takové nevánoční a já se je snažila nějak zachránit, udržet vánoční atmosféru a vše co k tomu patří. Aby jsme je prostě nějak oslavily. Jaká ironie. Člověk co vánoce nemá rád, který by je ani nemusel slavit se je snaží zachránit.

Když se nad tím tak zamyslím. Já bych ani nechtěla, aby vánoce byli zrušeny, ale aby se braly jinak. Proč kolem toho dělat takový poprask.

to by pro dnešek mohlo stačit. Na téma o vánocích budu pokračovat příští týden, kdy si shrneme jaký byl letošní štědrý večer.
a moudro nakonec

Zkusme se na vánoce podívat jinak.

Zanechat Odpověď

