Jednou nás stejně všechno začne děsit.

Dnešní příspěvek začnu upíři tematikou a to věcí, která mě někdy dost leze na nervy. Inu neznalost.
Tak to zde podám jednoduše, ale o to to bude srozumetilnější. Jde o to jaký je rozdíl mezi upírem a vampírem. Člověk se často dozví úplné kraviny, které jsou dokonale mimo mísu. Že upír pije krev, vámpír zase Whisky. Ano to je přehnaný, ale věřte, že někteří lidé vymyslí ještě horší blbosti.
Teď však k věci.
Slovo upír by mělo mít slovanský původ. Objevuje se ve všech slovanských jazycích. Obměna vampír, která se u nás objevuje je převzata z angličtiny. Poprvé slovo upír se objevilo 1047 a nebo v jiném textu 11-12.stol a to vždy v ruských textech.
Slovo vampír nepochází z angličtiny, ale i oni po převzaly, tak jako většina neslovanských jazyků a to krom angličtiny byla němčina a francouština.
Takže upír i vampír je to samé a ne dvě dokonale rozdílně věci.
To by bylo krátce řečeno jak to vlastně je. Dalo by se o tom napsat více a víc složitěji a rozvést to do detailů, ale to v tomhle případě není tak podstatné. Chtěla jsem tak lehce objasnit o co jde. Možná později zde na toto téma povedu rozsáhlejší články a nechám na to sólo kategorii, ale to nebude dřív jak příští rok, protože zatím do konce roku mam v tématech plno.

A teď můžeme vesele pokračovat dál. Jak to tak na začátku bývá, když člověk něco začne tvořit a tím myslím teď tenhle blog, takže začne přemýšlet jestli to má vůbec cenu, tak i já přemýšlím jestli tato stránka má cenu. Chodí jsem zatím pár lidí a kdo ví jestli se to někdy zvedne, tak jako to jsem to měla na svém blogu co ještě dále vedu. Přece jen na blogu na lidech tam víc chodí lidí, protože tyto stránky vás víc propagují… ale zatím jsem se rozhodla, že nejspíš budu pokračovat, protože to chce čas. Kdybych jsem házale fotky nějaké hvězdy, která teď září, tak tu bude nával, ale taková návštěvnost je na prt. Takže věřte, že budu ráda, když mi tu necháte vzkaz. Nemyslím zrovna teď a k tomuto příspěvku, ale až vás tu něco zaujme a nebo o tom budete chtít debatovat, tak se nebojte projevit, protože já jsem na vaše názory zvědavá. Zatím bych chtěla poděkovat všem co tyto stránky navštívili.

a moudro nakonec

Všechno je možné, jen my tvoříme to co je nemožné.

Zanechat Odpověď

